Prin Nisa, capitala Coastei de Azur

Am revenit în Nisa la aproape patru luni de la atentatul din 14 iulie 2016, fără nicio strâgere de inimă că ar putea să se repete tragedia de astă vară sau că am putea fi dezamăgiți de ceea ce am putea întâlni odată ajunși acolo. Nu ne-a trebuit deci prea mult să ne hotărâm să mergem pe Coasta de Azur, o zonă foarte apropiată geografic și cultural de Italia, un loc unde de fiecare dată ne-am încărcat sufletele cu amintiri și cu emoții pozitive.nice-cote-dazur-cwg_4181Abia ajunși, am ieșit la o plimbare pe Promenade des Anglais, la fel de animată cum ne-o aminteam, semn că viața și-e reluat cursul normal, așa cum e și firesc. Ne-a surprins numărul mare de pescari amatori, cu undițele întinse pe malul apei. Am văzut tineri alergând, oameni de toate vârstele plimbându-se pe faleză, pe jos sau pe biciclete. Promenade des Anglais, cu bulevardele sale împrejmuite de palmieri și cu trotuarele largi pe care sunt amplasate din loc în loc șiruri de scaune orientate cu vederea spre mare, este simbolul Nisei, punctul “0” de la care trebuie să înceapă o plimbare în acest oraș. Și, dacă ajungeți aici, nu puteți să nu remarcați superbele clădiri ale unor hoteluri precum Negresco sau Palais de la Méditerrannée.nice-cote-dazur-cwg_4280 nice-cote-dazur-cwg_4272nice-cote-dazur-cwg_4306nice-cote-dazur-cwg_4029nice-cote-dazur-cwg_4034 nice-cote-dazur-cwg_4037Dacă pe faleză câteva buchete de flori, veștejite, amintesc că în urmă cu ceva timp acolo a avut loc un eveniment tragic, spre capătul promenadei, înspre zona veche a orașului, într-un foișor a fost amenajat un adevărat memorial dedicat victimelor atentatului din iulie. De ce am ales să scriem despre asta? În primul rând pentru că nu trebuie să uităm ceea ce s-a întâmplat acolo, iar în al doilea rând pentru că vom descrie un oraș frumos, viu, care alege viața, pentru că răul nu trebuie niciodată să învingă asupra binelui.nice-cote-dazur-cwg_4291nice-cote-dazur-20161101_141206 nice-cote-dazur-20161101_141501 nice-cote-dazur-20161101_141739nice-cote-dazur-cwg_4268 nice-cote-dazur-cwg_4289Cum ne-a întâmpinat orașul? Cu soare, lumină și căldură (28 de grade, puteai să faci plajă).  Ne-am plimbat mult, pe jos (31331 pași într-o zi, echivalentul a 22 km și 1000 de kcalorii consumate). nice-cote-dazur-cwg_4170 nice-cote-dazur-cwg_4296Am vizitat Catedrala Ortodoxă Rusească, Sf.Nicolae, o bijuterie construită la începutul secolului XX (1912) de către nobilii ruși care obișnuiau să-și petreacă iernile pe Coasta de Azur. Catedrala, care amintește de Bisferica Sf.Vasile din Moscova, se remarcă prin cupolele sale în formă de bulb și prin mozaicurile și decorațiunile în culori vii.nice-cote-dazur-cwg_4055După o lungă plimbare am ajuns în Place Messéna, care surprinde prin  arhitectura și prin geometria spațiilor sale. Aici puteți vedea Fântâna soarelui, inaugurată în 1956, în jurul căreia se află cinci statui reprezentând personaje mitologice greco-romane. În mijloc se înalță statuia lui Apollo, cu o înălțime de 7 metri. Dacă ajungeți noaptea în această piață, veți fi surprinși să vedeți instalația iluminată de artă contemporană constituită din figuri umane așezate în vârful unor stâlpi înalți de 10 m. Noaptea, aceste statui din plexiglass își schimbă culorile.nice-cote-dazur-cwg_4102 nice-cote-dazur-cwg_4106 nice-cote-dazur-cwg_4107Din Place Messéna, am ajuns în Piața de fructe și flori, situată în centrul vechi al Nisei (Cours Saleya), în vecinătatea Promenade des Anglais, un alt obiectiv pe care nu trebuie să îl ratați. Lăsăm imaginile să vorbească de la sine, pentru că ne-ar fi greu să adăugăm altceva.  Și ca să ne menținem în zona piețelor, magazinelor tradiționale și a restaurantelor cu specific local, ne-am deplasat către Place Saint François, unde se află piața de pește.nice-cote-dazur-cwg_4116 nice-cote-dazur-cwg_4194 nice-cote-dazur-cwg_4187Dacă sunteți pasionați de artă, la Nisa găsiți muzee importante, cum ar fi Muzeul Matisse și Muzeul Chagall, dar și Muzee precum Muzeul de Artă Nai, Muzeul de Artă Contemporană sau Muzeul Asiatic. Putem spune că, de fapt că întregul oraș este un muzeu în aer liber, dacă ținem cont de multitudinea de vile și clădiri istorice importante pe care le întâlnim la tot pasul.nice-cote-dazur-cwg_4283În zona veche a orașului, în apropierea Portului, se află liftul (puteți urca și pe scări, dacă vă țin picioarele) care vă duce la Parcul de pe dealul Castelului, de unde puteți avea o vedere panoramică senzațională asupra Nisei. În realitate, nu (mai) există acolo niciun castel, ci doar câteva vestigii care amintesc de acesta.nice-cote-dazur-cwg_4254 nice-cote-dazur-cwg_4238Pentru că la Nisa se merge mult pe jos și este nevoie de “carburant” pentru a putea consuma multă energie, există multe Boulangeries cu produse de patiserie delicioase iar în zona veche a orașului sunt multe localuri cu specific tradițional.nice-cote-dazur-20161101_094806nice-cote-dazur-cwg_4124nice-cote-dazur-cwg_4005 nice-cote-dazur-cwg_4001Dacă pentru transport și cazare sau pentru vizitarea obiectivelor turistice puteți să cheltuiți foarte puțin, prețurile pentru o masă la restaurant și pentru alte servicii sunt destul de ridicate. De asemeni, dacă vreți să faceți investiții în Coasta de Azur, țineți cont că prețurile imobiliare sunt destul de mari (un apartament de 50 mp costă în jur de 280.000 Euro).  Și dacă tot vorbim de piața imobiliară din zonă, la Monte Carlo, în funcție de zonă, un apartament cu 4 camere poate ajunge să coste 16 milioane de Euro.

Cum ajungeți la Nisa:

Compania Blue Air are zboruri directe București – Nisa, la prețuri foarte bune. Mai există și varianta București – Milano (Genova, Torino) iar de acolo cu mașina închiriată.

Cazare la Nisa:

Chiar dacă pare o destinație scumpă, Nisa surprinde printr-o gamă foarte variată de hoteluri. Noi am ales de aceasta dată cea mai ieftină ofertă, pentru o cameră de patru locuri, cât mai aproape de promenadă. Nu vă spunem decât că o cameră cu patru paturi, cu această priveliște, a costat 53 Euro!!nice-cote-dazur-cwg_4025

2 thoughts on “Prin Nisa, capitala Coastei de Azur

1. Nisa ramane locul pe care il iubesc. Am fost in 2012.
    Ma bucur ca lucrurile revin la normal…

• Mesajul pozitiv este acela că răul nu învinge niciodată asupra binelui și că viața trebuie să continuie, ca înainte de 14 iulie 2016.