Window shopping în nocturnă

Ziua sunt mereu pe fugă şi nu am vreme să zăbovesc în faţa vitrinelor.Uneori nu îmi dau seama nici când se schimbă colecţiile, cum trec anotimpurile, când  în vitrine cizmele lasă locul pantofilor, apoi sandalelor sau când paltoanele sunt înlocuite cu rochiţe cu bretele.

În rest, când am nevoie de ceva sau când vreau să văd noutăţile intru direct în magazine(de cele mai multe ori în aceleaşi). Îmi mai pot atrage atenţia anunţurile mari, despre  reduceri sau lichidări.

Noaptea însă, aceleaşi vitrine pe care ziua aproape că le ignor capătă o lumină deosebită. Vă invit să privim împreună câteva dintre vitrinele oraşului, să vedem “tendinţele”, culorile şi modelele propuse.

În plimbarea nocturnă am trecut mai întâi pe lângă magazinul de stampe, apoi pe lângă cel de bijuterii (gablonţuri, pentru că cele din materiale preţioase nu sunt expuse peste noapte).

Am observat că rozul, portocaliul şi verdele sunt la putere atât în materie de genţi şi pantofi cât şi
în ce priveşte articolele vestimentare.

Combinaţia clasică alb-negru conferă o notă de eleganţă şi rafinament.

din nou roz, portocaliu, galben şi verde…

roşu şi portocaliu şi pentru EI…

Am văzut vitrinele unor magazine cu articole pentru casă…

şi vitrina unui magazin cu produse alimentare tradiţionale.

În Italia, aranjatul vitrinei nu este întâmplător, iar îmbinarea culorilor şi dispunerea mărfurilor sunt în grija profesioniştilor numiţi “visual merchandiser”. Aceştia, împreună cu vitrinierii, trebuie să aranjeze articolele în aşa fel încât să atragă trecătorii prin originalitatea vitrinei, păstrând în acelaşi timp trăsăturile definitorii ale magazinului (stil, target, creativitate). Probabil că şi în alte ţări există astfel de figuri profesionale care contribuie la strategia de marketing a oricărui magazin.  În România or exista “visual marchandiser”?

Leave a Reply

Name *
Email *
Website

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.