Cine a reuşit să-l pună în genunchi pe cel mai mare blogger din România?

Nu o să vă povestesc cum a fost la Social Media Summit Bucuresti 2015, pentru simplul motiv că bloggerul constănţean Joie a scris cu lux de amănunte despre această conferinţă. Eu am făcut câteva fotografii şi o să încerc prin intermediul lor să fac un top al celor care au performat în sala neîncăpătoare (circa 300 locuri).   

De departe, cea mai buna prestaţie a avut-o Chinezu, care timp de 30 minute a reuşit să ţină sala conectată la prezentare, nu pentru că e cool şi funny, ci pentru că învârte cuvinte maramureşene foarte fain şi spune lucrurilor pe nume. Recunoaşte că important ca blogger este să ai legături cu oameni din agenţii şi se bucură din suflet când îşi vede Kooperativa 2.0 în topul agenţiilor online din România. 
Şi totuşi cine a reuşit să-l pună în genunchi? Bucuria, satisfacţia, încântarea de a se vedea pe locul 1 în topul bloggerilor care au colaborat cu agenţii! Felicitări, Cristian China Birta, şi să te văd cât mai des în genunchi:) !
Pe locul 2 în topul meu este Vlad Ioan Tausance, pentru că a descris cap-coadă o strategie social media, cu exemple, cu idei, cu sentimente. Şi nu a fost o campanie oarecare, ci cea care a ajutat la succesul electoral al lui Klaus Iohannis
Locul 3 este al lui Costin Cocioabă, care face o muncă excelentă pe blogul său, publicând în fiecare săptămână un top al viralităţii în online-ul românesc, iar datele pe care le-a prezentat au fost deosebit de interesante. 
Nu a prins podiumul însă a fost foarte aproape, Cristian Manafu, care a lăsat facebook-ul deoparte şi s-a axat pe Whatsapp, Tinder şi altele asemenea.  
Agenţiile care puteau să puncteze decisiv,  având în vedere că sala gemea de bloggeri „curioşi” în a vedea cum pot să intre pe sub pielea lor, nu au părut foarte interesate de eveniment, singura reprezentantă fiind Golin
Pe locul 6 l-am postat pe cel care a deschis seria prezentărilor, Mugur Pătrașcu, care le-a transmis potenţialilor clienţi mesajul că supereroii săi – băieţii care se ocupă cu social media în agenţie – sunt destul de ocupaţi, având de gestionat 3-5 conturi de facebook…

Dan Costea a avut un discurs linear care nu a reușit să-mi capteze prea mult atenția, cu multe exemple şi cuvinte din ţara lui Shakespeare, dar cam atât.

Iulian Pădurariu, rămas la finalul prezentărilor, dar nu pe ultimul loc în seria „tehnicienilor în social media”, m-a pierdut pe drum, vorbind despre prietenie, industrializare şi alte concepte care probabil s-au strâns la un moment dat într-o concluzie… 

Pe ultimul loc l-am lăsat pe mult aşteptatul, mult aplaudatul Alexandru Negrea şi nu pentru că a avut cea mai proastă prezentare ci pentru că sunt asaltat zilnic de mesaje sponsorizate din partea agenţiei sale, care oferă expertiză şi traininguri în social media. M-aş fi aşteptat să aibă cea mai tare pagină de facebook…însă ce să vezi…postările agenţiei nu sar de 10 like-uri în cazul în care nu sunt „ajutate”!!

În afara topului rămân reprezentanţii a două companii care in spatele a câte unui studiu de caz nu au făcut altceva decât să-şi facă puţină reclamă.
La final o să las gaşca veselă de bloggeri din Constanţa, care au scris deja pe larg pe blogurile lor despre eveniment: Joie, Diana, Zetu, Alexandru.

Concluzie: o zi excelentă, am adunat multe idei, am văzut unde ne aflăm în lumea social media din România, ne-am prins cum funcţionează sistemul şi am gândit viitoare proiecte!
Întrebarea legată de social media care mă macină în continuare și la care nu am găsit încă un răspuns ingineresc este:
Cum reuşesc bloggeri din top 20 să nu sară de 50-60 like-uri la un articol de pe blog? 
Poate aflu anul viitor!

PS: Poze cu suedeza  Beata Wickbom, care era cap de afiş în prezentarea iniţială, nu vă ofer de această dată….

2 thoughts on “Cine a reuşit să-l pună în genunchi pe cel mai mare blogger din România?

  1. Poate pentru ca nu-s bloggeri ci fac doar marketing?!

  2. Sunt cu siguranţă bloggeri dar ştiu al naibii de bine şi cu marketingul!

Lasă un răspuns

Nume *
Email *
Sit web

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.