România ca un EL DORADO (propaganda pentru Unirea dintre România şi Republica Moldova)

De ceva vreme ascult on-line posturile de radio din Republica Moldova, unde se difuzează foarte multă muzică românească, de toate genurile. În ultimele zile, la Radio Plai, între o dedicaţie muzicală şi alta, şi-au făcut loc două mesaje publicitare prin care se propovăduiesc binefacerile unirii dintre România şi Moldova. Nimic anormal până aici, o mişcare unionistă poate folosi şi aceste instrumente. Ceea ce mi se pare nefiresc este însă faptul că se vorbeşte despre România ca despre ţara unde curge lapte şi miere. 
În timp ce noul ministru român al finanţelor, Ioana Petrescu, spune că neintroducerea accizei de 7 Eurocenţi poate implica riscul de a nu avea cu ce se plăti pensiile, pe de altă parte, în Moldova, se transmite mesajul că unirea înseamnă un trai lipsit de griji pentru persoanele de vârsta a treia. 

Testimonial al videoclipului promoţional este doamna Didina Olaru din Vaslui, care, îmbrăcată cu o haină pe care sunt cusute (mesaj subliminal) aplicaţii cu culorile steagului românesc, ne explică ce înseamnă Unirea: “ieri aveam o pensie mică iar astăzi am peste 200 de Euro”. Aceşti bani îi ajung doamnei să plătească gazele, curentul, să cumpere de la supermarket alimente după bunul plac pe şi chiar ….să îşi ajute copiii. Acum eu nu ştiu ce înseamnă două sute de euro pentru Republica Moldova, dar în România sunt chiar foarte puţini, mai ales dacă pensionarul are de cumpărat şi medicamente din acei bani. Nu înţeleg la ce face referinţă doamna din videoclip atunci când vorbeşte de “ieri” şi “astăzi”, din moment ce este din Vaslui şi schimbări politice radicale nu prea au avut loc în ultimul timp în România. Vă invit să urmăriţi videoclipul şi să îmi spuneţi ce părere aveţi:

Al doilea videoclip îi are ca protagonişti pe Alina şi Robert Stanciu din Satul Poieneşti, judeţul Vaslui (tot Vasluiul!). Ei au o afacere cu flori, o vilă pe care cu siguranţă şi-au făcut-o din vânzarea de margarete şi ne spun că la început statul i-a ajutat să demareze afacerea cu 5.000 de Euro. Totul a mers strună, iar concluzia este, nici mai mult nici mai puţin, una singură:

Campania “Unirea înseamnă” a fost demarată zilele acestea de mişcarea civică “Tinerii Moldovei” şi este difuzată la principalele posturi de televiziune (TVR Moldova, Pro TV, Noroc TV) şi de radio (Radio Plai, Radio Noroc, Pro FM, Vocea Basarabiei,  Jurnal FM) de dincolo de Prut. Difuzarea pe scară largă a spoturilor denotă faptul că acţiunea se bucură de sprijin financiar (nu este specificată sursa).

Din respect pentru aceşti oameni şi pentru trecutul tumultuos al unui popor greu încercat, consider că ar trebui să fie informaţi corect despre ceea ce presupune unirea cu România. Mi se pare de asemeni umilitor să vorbeşti de bunăstare şi belşug la o pensie de 200 de Euro pe lună şi să încerci să cumperi bunăvoinţa unui popor sărman pe nimic. România nu este Elveţia şi nici Suedia, este poate cea mai săracă ţară din Uniunea Europeană (competiţia pentru ultimul loc în UE este între noi şi Bulgaria) şi are mari probleme interne. Am înţeles că a trecut vremea podurilor de flori şi a cântecelor şi poeziilor patriotice dar promisiunile materiale de acest gen nu mi se par cea mai bună soluţie.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.